8 Şubat 2014

EKMEK MAKİNASINDA ÇAVDAR EKMEK YAPIMI



ekmek makinamda çok güzel ekmekler,hamur kızartmaları,puaça hamurları,kekler yaptım .her seferinde sizinle paylaşmak istedim ama bir türlü kısmet olmadı.
3 haftadır sağlık sorunlarım nedeniyle şeker ve kilo perhizindeyim,biraz kiloda verdim.ve çavdar yada kepek ekmeği yiyorum.doğal olması gerekiyo bende evde yapıyorum.sizede resimlerini çektim.tabiiki tarifde verceğim....

ÇAVDAR EKMEĞİ
Ekmek makinasında ekmek yaparken önce sıvılar konur.sonra katılara geçilir.
1 çay kaşığı sıvı yağ
makinanın bardağı ile 1 bardak ılık süt
ve 1 bardak ılık su
1 tatlı kaşığı tuz
2 kesme şeker
makinanın küçük kaşık ölçeği ile 2 kaşık kurumaya(instant)
makinanın bardağı ile 4,5 bardak çavdar un
KEPEKLİ yapacaksanız kepekli un
DOĞAL EKMEK yapacaksanız tam buğday unu
veya yarı yarıya bile koyabilirsiniz.ölçü aynı.
bu tarif hep tutar.
900 gr.

afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazarmısınız...tşk