8 Şubat 2014

ELMALI KURABİYE


150 gr yumuşatılmış tereyağ

1 çay bardağı sıvıyağ

1 yumurta

1 su bardağı yoğurt

1 su bardağı buğday nişastası

1 su bardağından biraz az pudra şekeri

3-3,5 su bardağı un

1 paket kabartma tozu

İçi; 3 elma

2 çay kaşığı tarçın

4 yemek kaşığı tozşeker

Üzeri için; 2-3 yemek kaşığı pudra şekeri

Yapılışı

Elmaları soyup, rendeledim, şekerle birlikte orta ateşte suyunu çekene kadar kavurdum.

 Tarçın ekleyip, soğumaya bıraktım.

Hamur malzemelerini yoğurma kabına alıp, un ekleyerek,
ele yapışmayacak yumuşaklıkta bir hamur yaptım. Hamuru 5 parçaya ayırıp,

30-35 cm açtım ve kestim.

 Elmalı harçtan koyup, sigara böreği sarar gibi sardım. Pişirme kağıdı serdiğim tepside, 170

 derecede, çok hafif pembeleşene kadar pişirdim. Sıcakken pudra şekerine batırdım.


(Kurabiyeyi tepsiden çıkarırken kırılmaması için, pişirme kağıdı kullanmanızı tavsiye ederim)..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazarmısınız...tşk